ZVYŠUJÍCÍ SE INFLACE PRODRAŽÍ I MEDIÁLNÍ SLUŽBY
17. 9. 2021

Růst inflace, která v českém prostředí v současnosti dosahuje nejvyšších hodnot za posledních více než deset let, se odrazí i na cenách mediálních služeb. Spotřebitelské ceny vzrostly v srpnu podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) meziročně o 4,1 %, což je nejvíce od listopadu 2008. Na tomto vývoji se podílely jak ceny zboží, tak ceny služeb z téměř všech oddílů spotřebního koše. Podle České ... Pokračovat ve čtení

REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH V PRVNÍM POLOLETÍ 2021 ROSTLY
21. 7. 2021

První pololetí 2021 přineslo podle monitoringu českým médiím z prodeje reklamy víc peněz než první pololetí loňského roku. Monitorované investice za nákup reklamní plochy v médiích v prvním letošním pololetí dosáhly podle dat monitoringu AdIntel od Nielsen Admosphere vyššího objemu než ve stejném období roku 2020. Celkově byly ve sledovaných mediatypech (TV, tisk, rádio, OOH) meziročně vyšší o více ... Pokračovat ve čtení

REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH V KVĚTNU VÝRAZNĚ VZROSTLY
18. 6. 2021

Téměř třetinový meziroční nárůst investic do reklamního prostoru v médiích registruje monitoring za letošní květen. Květnový objem hrubých monitorovaných investic směřovaných do nákupu reklamního prostoru v médiích vykazuje meziroční výrazný nárůst. V průměru se u sledovaných nadlinkových offlinových médií pohybuje na úrovni překračující 30 %. V hrubém vyjádření je to o dvě miliardy korun více než v loňském květnu. Vyplývá to z dat monitoringu AdIntel od Nielsen ... Pokračovat ve čtení

POČET GRP SE V KVĚTNU ZVÝŠIL, POPTÁVKA PO TV REKLAMĚ ROSTE
14. 6. 2021

Objem televizní reklamy vyjádřený v počtu doručených reklamních GRP se na českých televizních obrazovkách v letošním květnu zvýšil. Objem televizní reklamy vyjádřený v počtu doručených reklamních GRP se na českých televizních obrazovkách v letošním květnu zvýšil. Ve srovnání s loňským květnem meziročně v souhrnu narostl o čtvrtinu (+25 %). Údaj se vztahuje k objemu GRP doručených pomocí TV spotů i sponzoringu. Přestože loňský květen byl ovlivněn první vlnou ... Pokračovat ve čtení

ŠLAPEME NA PLYN. ŠÉFOVÉ NOVY O NOVÉM ZPRAVODAJSTVÍ I KELLNEROVI
4. 6. 2021

Jak je na tom česká ekonomika? Jak jsou na tom nejdůležitější firmy země? A jak vidí přítomnost a budoucnost Česka jeho šéfové – ti, kteří stojí v čele těchto firem? Oslovili jsme desítky žen a mužů, kteří vedou české podniky. A to nejen ty největší, ale i středně velké a z nejrůznějších oborů. Chceme znát jejich zkušenosti s nejtěžším rokem poslední dekády, chceme vědět, jak se ... Pokračovat ve čtení

NOVELA AUTORSKÉHO ZÁKONA
1. 6. 2021

Novela autorského zákona má do českého právního řádu zavést několik nových definicí a institutů, slibuje posílit práva nositelů autorských práv a zároveň slibuje i zlepšení dostupnosti autorskoprávně chráněných děl.

PETR HATLAPATKA: TRH S GRP SE ZMĚNÍ, MUSÍME REAGOVAT
24. 5. 2021

Mění se chování televizních diváků, a proto se musí změnit i reklamní trh, poukazuje Petr Hatlapatka z Media Clubu. Tlak na televizní inventory a výhled vývoje televizních GRP v následujících letech vyžadují od provozovatelů vysílání, aby hledali možnosti pro umísťování reklamy, říká v rozhovoru Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje zastupitelství Media Club. Dostupné výzkumy ukazují, že v pandemii vzrostl čas věnovaný sledování televize a návštěvnosti ... Pokračovat ve čtení

ROLE VYSÍLATELŮ V MĚNÍCÍM SE TELEVIZNÍM PROSTŘEDÍ
17. 5. 2021

Technicky zdatní spotřebitelé požadují zábavu 24 hodin denně sedm dní v týdnu pouhým stisknutím tlačítka – kdykoli a kdekoli. Stávající televizní prostředí se proměnilo spolu se změnami návyků při sledování televize, streamovací obři svádějí boj o předplatné, do bitvy vstupují noví hráči a vznikající DTC nabídky a narušují status quo. V éře stálého připojení jsou spotřebitelé technicky zdatní a požadují čtyřiadvacetihodinovou ... Pokračovat ve čtení

OKURKOVOU SEZÓNU JSEM NIKDY NEZAŽIL, ŘÍKÁ ŠÉF CNN PRIMA NEWS PAVEL ŠTRUNC
3. 5. 2021

Je tomu rok, co se na českém televizním trhu představila nová značka CNN Prima News. A byl to rok mimořádně dynamický. „Musíme být připravení vždycky na všechno,“ říká šéfredaktor CNN Prima News Pavel Štrunc. Uplynulé dny přinesly do veřejného prostoru kauzu Vrbětice, která bude asi ještě dlouho rezonovat napříč médii, a to nejen českými. Co to znamenalo pro ... Pokračovat ve čtení

GENERÁLNÍ ŘEDITEL SKUPINY PRIMA MAREK SINGER: NEŘÍKÁME VÁM JEN TO, CO CHCETE SLYŠET
2. 5. 2021

Udělali jsme všechno pro to, abychom spuštění CNN Prima NEWS měli co nejvíce okořeněné adrenalinem, říká v rozhovoru Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima, při vzpomínkách na spuštění zpravodajského kanálu, který 3. května slaví své první narozeniny. „Tu značku jsme postavili jako multiplatformu. Díky televizi a on-line kanálům máme v současnosti zásah až 7,7 milionu lidí,“ uvádí. Marek Singer v interview ... Pokračovat ve čtení

VOYO SE CHCE POSTAVIT VEDLE NETFLIXU A DISNEY+
26. 4. 2021

Prostor na trhu placených videosloužeb si chce vybudovat portál Voyo. „Abychom se dostali dál, budeme muset každý rok zdvojnásobit počet předplatitelů,“ říká ředitel digitálních médií CME Daniel Grunt. Vedení internetových aktivit společnosti Central European Media Enterprises (CME) se od letošního března ujal Daniel Grunt. Spolu s tím převzal zodpovědnost i za digitální směřování tuzemské TV Nova. Právě o prioritách v digitální strategii TV Nova ... Pokračovat ve čtení

TELEVIZNÍ TRH S GRP SE V PRVNÍM ČTVRTLETÍ VYHNUL VÝKYVŮM
7. 4. 2021

Pokračující pandemie koronaviru nepřinesla na reklamní televizní trh výraznější výkyvy v počtu doručených GRP. Souhrnný počet reklamních GRP, které televize doručily v letošním prvním čtvrtletí, se oproti loňskému prvnímu čtvrtletí snížil o 3 %. Vzhledem k zavedeným opatřením proti koronaviru jde o dobrý výsledek. Do výsledku jsou započítány klasické televizní spoty i sponzoring. Vyplývá to z dat monitoringu Nielsen Admosphere. Vývoj v prvních ... Pokračovat ve čtení

OBRATOVĚ NEJSILNĚJŠÍ MÉDIA V ČESKU JSOU NOVA, SEZNAM A PRIMA
3. 2. 2021

Sestavili jsme žebříček obratově největších médií na českém trhu na základě velikosti jejich tržeb v roce 2019. Televizní skupina Nova, internetová společnost Seznam.cz a televizní skupina Prima patří k trojici nejsilnějších médií na českém trhu podle velikosti tržeb v roce 2019. Tržby Novy vystoupaly v uvedeném roce na úroveň 5,45 mld. Kč, Seznam.cz dosáhl na 4,7 mld. Kč a FTV Prima na 3,28 mld. Kč. Nad úrovní ... Pokračovat ve čtení

WOLDE: VÍTĚZÍ TOTÁLNÍ VIDEO, NEJVĚTŠÍ PODÍL MÁ ŽIVÁ TV
19. 1. 2021

Neexistuje rozdělení na online video a video v klasické televizi, platformy se navzájem podporují a dnes vítězí tzv. totální video, říká Štěpán Wolde. Živé televizní sledování je v Česku v obecné populaci starší 4 let stále nejsilnějším zdrojem konzumace videoobsahu. Jeho podíl na sledování všech videí (tedy i například videoobsahu na nosičích) představuje více než 43 %. Pokud by se k živému sledování přičetlo ... Pokračovat ve čtení

TELEVIZE LONI DORUČILY SROVNATELNÝ POČET GRP
13. 1. 2021

Přestože pandemie ovlivnila objem reklamních televizních GRP především na jaře, televize v celku loni doručily srovnatelný počet GRP jako o rok dříve. Souhrnný počet reklamních televizních GRP, které televize loni doručily, dosáhl v loňském roce téměř srovnatelné úrovně jako o rok dříve. Vzhledem k pandemii koronaviru jde o dobrý výsledek. Meziročně se počet GRP snížil jen o 0,5 %. Do  výsledku jsou započítány klasické televizní ... Pokračovat ve čtení

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE SKUTEČNOST, KTERÁ PLATÍ PO CELÉM SVĚTĚ: TELEVIZE JE PROSPĚŠNÁ
21. 11. 2020

Televizní společnosti po celém světě oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněly, že televize je v životě lidí prospěšná. V rámci každoroční iniciativy OSN se bude na celém světě vysílat v éteru a sdílet online třicetisekundový spot. Klip bude upraven a přeložen do mnoha jazyků. Zaměření pozornosti na společnost 24. ročník oslav Světového dne televize je věnován skutečnosti, ... Pokračovat ve čtení

ŠÉF CNN PRIMA NEWS SINGER: V DOBRÉM SLOVA SMYSLU CHCEME BÝT STŘEDNÍM PROUDEM
2. 5. 2020

Zítra večer mohou diváci poprvé posoudit, co obnáší spojenectví skupiny Prima a americké zpravodajské stanice CNN. Před sedmou hodinou večerní odstartují Hlavní zprávy CNN Prima News a po nich další pořady. Těch bude celkem 30 a budou se vysílat mezi kontinuálním proudem denního zpravodajství. O novém projektu Deník hovořil s generálním ředitelem skupiny Prima Markem Singerem. Jak spuštění ... Pokračovat ve čtení

TŘETINA ČECHŮ SI PUSTÍ NA VÁNOCE NAČERNO STAŽENÝ FILM NEBO SERIÁL
24. 12. 2019

Konec roku patří z hlediska sledovanosti televize mezi nejvytíženější období, zhruba každý třetí Čech si ve dnech volna pustí film nebo seriál, který si nelegálně stáhne.

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE ROZMANITOST TELEVIZNÍHO OBSAHU PO CELÉM SVĚTĚ
20. 11. 2019

Televizní experti z celého světa oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněli, že televize je o mnoho víc než jen lineární sledování. Jako součást každoroční iniciativy OSN se bude po celém světě v TV i online vysílat 30 sekundový spot.  Rozmanitost televizního obsahu, který baví, informuje a inspiruje. Tématem 23. ročníku této celosvětové oslavy je rozmanitost. Televize nabízí divákům ... Pokračovat ve čtení

V ROCE 2020 VZNIKNE NA SLOVENSKU NEZÁVISLÁ ASOCIACE TELEVIZNÍCH VYSÍLATELŮ
24. 10. 2019

Televizní a rozhlasoví vysílatelé plánují spolupráci na společných tématech   Ve struktuře Asociace nezávislých rozhlasových a televizních stanic (ANRTS) dojde začátkem roku 2020 ke změně. Zatímco televizní a rozhlasové stanice plánují pokračovat ve spolupráci na všech relevantních mediálních tématech, v budoucnosti budou existovat různé formální orgány zastupující oba typy médií. Komerční televizní stanice se rozhodly vytvořit samostatnou Asociaci televizních ... Pokračovat ve čtení

PRŮZKUM ORGANIZACE EGTA POUKAZUJE NA TRANSFORMACI REKLAMNÍHO PRŮMYSLU
12. 7. 2019

Výsledky exkluzivního průzkumu asociace egta potvrzují očekávání top manažerů ohledně jejich průmyslu.  Více než 100 pracovníků na pozicích CEO a senior vedoucích pracovníků z oslovených členů asociace egta – vedoucí TV a rozhlasových sales houses z Evropy i odjinud – očekávají v příštích třech letech růst investic do reklamy v Total Videu a Total Audiu. Exkluzivní průzkum vedený obchodním sdružením se sídlem v Bruselu vrhá ... Pokračovat ve čtení

AKTV V PRAZE HOSTILA SUMMIT GENERÁLNÍCH ŘEDITELŮ A TOP MANAGEMENTU SVĚTOVÉHO TV A ROZHLASOVÉHO BYZNYSU
14. 6. 2019

V rámci svého členství v odborné asociaci egta, která sdružuje televizní a rozhlasové společnosti z Evropy i jiných zemí světa, dostala Asociace komerčních televizí příležitost v Praze hostit letošní odborné setkání egta CEO & Top Exec’s Summit. Jedná se o každoroční setkání členů egta,  na kterém si v průběhu dvou dní top management mediálních společností vyměňuje své zkušenosti, inspiraci i kontakty. Letošní ročník se konal ... Pokračovat ve čtení

ASOCIACE KOMERČNÍCH TELEVIZÍ SLAVÍ DVA ROKY, DO JEJÍHO ČELA NASTUPUJE MAREK SINGER Z PRIMY
29. 3. 2019

Asociace komerčních televizí má za sebou druhý rok svého fungování, ve kterém i nadále rozvíjela své strategické aktivity na poli marketingu a legislativy. Nejvýraznější aktivitou uplynulého roku byla marketingová konference pro zadavatele TV reklamy a reklamní agentury, na kterou přijela přednášet marketingová superstar, australský profesor Mark Ritson. Na poli evropské legislativy se AKTV aktivně zapojila procesu vzniku Směrnice ... Pokračovat ve čtení

PRÁVO A POŘÁDEK, ZLOČIN A TREST: STAHOVÁNÍ Z INTERNETU TRESTANÉ NEBÝVÁ, ALE SDÍLENÍ ANO
28. 2. 2019

Je stahování her, filmů a hudby z internetu legální? Byť se internet může zdát místem svobody a anonymity, opak je někdy pravdou. Pozor si dejte především na porušování duševního vlastnictví.