Sestavili jsme žebříček obratově největších médií na českém trhu na základě velikosti jejich tržeb v roce 2019.

Televizní skupina Nova, internetová společnost Seznam.cz a televizní skupina Prima patří k trojici nejsilnějších médií na českém trhu podle velikosti tržeb v roce 2019.

Tržby Novy vystoupaly v uvedeném roce na úroveň 5,45 mld. Kč, Seznam.cz dosáhl na 4,7 mld. Kč a FTV Prima na 3,28 mld. Kč. Nad úrovní tří miliard Kč se předloni v tržbách dostala také mediální skupina Mafra, která o rok dříve získala vydavatelství Bauer Media

Srovnání mediálních firem podle velikosti obratu ale ztěžuje fakt, že údaje o hospodářských výsledcích za rok 2019 nejsou dostupné u všech sledovaných firem. V případě, kde tyto výsledky chybějí, jsme pracovali s výsledkem za poslední dostupný rok (v tabulce níže označeno)

V některých případech jsou také uvedeny konsolidované výsledky za celou skupinu – konkrétně v případě Vltava Labe Media jsou ve výsledku níže zahrnuty i tiskárny. Konkurenční Czech News Center dosud vykazoval výsledky jen za vydavatelskou společnost (bez tiskáren). Tiskárenská společnost Czech Print Center (CPC) ale loni na podzim zfúzovala s CNC. Data o hospodaření CPC tak nejsou dostupná za rok 2019, poslední dostupný údaj je za rok 2017. 

V žebříčku se pak neobjevují ty mediální společnosti, o nichž není dostupný údaj o velikosti obratu ani za několik předešlých let.

Mediální firmy podle velikosti tržeb v roce 2019 (tis. Kč)

pořadímediální firmavlastnická společnost/skupinatržby v r. 2019 (tis. Kč)
1.TV NovaPPF5 453 979
2.SeznamSeznam.cz4 690 242
3.FTV PrimaGES Media3 275 130
4.MafraAgrofert3 027 877
5.Vltava Labe MediaPenta2 120 885
6.Czech News CenterCzech Media Invest2 039 186
7.BigBoard PrahaJOJ Media House (většinový vlastník)1 265 343
8.EconomiaEconomia741 250
9.Barrandov Televizní studioEmpresa Media645 050*
10.O2 TVPPF636 902
11.Czech Print CenterCzech Media Invest635 513**
12.BorgisBorgis614 978
13.Burda International CZBurda Eastern Europe506 625
14.Empresa MediaEmpresa Media383 058**
15.EuroplakatJCDecaux273 602
16.JCDeacux městský mobiliářJCDecaux266 999
17.Rencar PrahaJCDecaux231 546
18.ActiveCzech Media Invest159 687
19.Stanice OAgrofert152 313
20.LondaAgrofert133 013
21.Evropa 2Czech Media Invest103 674
22.Our MediaSynot Invest Limited100 826
23.Frekvence 1Czech Media Invest95 042*
24.Media BohemiaMedia Bohemia  78 378
25.Radio United BroadcastingGES Media76 623

*tržby v roce 2018, ** tržby v roce 2017

zdroj: Cribis, účetní uzávěrky a výroční zprávy 2019

Pokud by se sečetly obraty podle vlastnických společností nebo skupin, patří k obratově největším mediálním vlastníkům (na základě kumulovaných tržeb) PPF, dále Seznam.czGES MediaAgrofertCzech Media Invest a Penta.

Samostatně pak uvádíme výsledky mediálních zastupitelství, které se zabývají prodejem reklamního prostoru. Zde má nejsilnější postavení Media Club (vlastnicky spojený s FTV Prima).

Mediální zastupitelství podle tržeb v roce 2019 (tis. Kč)

zastupitelstvívlastnická společnosttržby v roce 2019
Media ClubFTV Prima4 633 039
BigMediaBigBoard Praha1 100 499
Media Marketing ServicesMedia Bohemia973 405**
Radiohouse*Media Bohemia / Active847 342
Impression MediaMedia Bohemia101 857

* téměř celý rok 2019 vlastnily Radiohouse společnosti ze skupin Media Bohemia a Active Radio, ke konci r. 2019 se jediným vlastníkem stala společnost Media Bohemia, od r. 2020 se změnilo i portfolio zastupovaných rádií

** výsledek je meziročně výrazně vyšší díky akvizicí společnosti Radiohouse, zdroj: Cribis, účetní uzávěrky a výroční zprávy 2019

Zdroj: Mediaguru.cz