TELEVIZNÍ TRH S GRP SE V PRVNÍM ČTVRTLETÍ VYHNUL VÝKYVŮM


Pokračující pandemie koronaviru nepřinesla na reklamní televizní trh výraznější výkyvy v počtu doručených GRP.

Souhrnný počet reklamních GRP, které televize doručily v letošním prvním čtvrtletí, se oproti loňskému prvnímu čtvrtletí snížil o 3 %. Vzhledem k zavedeným opatřením proti koronaviru jde o dobrý výsledek. Do výsledku jsou započítány klasické televizní spoty i sponzoring. Vyplývá to z dat monitoringu Nielsen Admosphere.

Vývoj v prvních třech měsících letošního roku ukazuje, že nejpříznivěji se vyvíjela situace v březnu, ve kterém se dokonce počet GRP meziročně zvýšil. Březen je zároveň nejsilnějším měsícem z prvního kvartálu. Naopak nejvíce se počet GRP v meziročním srovnání snížil v únoru.

Z jednotlivých obchodních uskupení zůstávají nejsilnější Media Club (Prima, Barrandov, Óčko a další) a TV Nova. V obou případech se objem GRP v prvním čtvrtletí meziročně mírně snížil v jednotkách procent. Meziročně se pak dařilo České televizi a zastupitelství Atmedia, které si připsaly dvouciferné nárůsty.

Podíl obchodních sítí na doručených GRP, 1Q/2021

Zdroj: mediaguru.cz