Asociace komerčních televizí má za sebou druhý rok svého fungování, ve kterém i nadále rozvíjela své strategické aktivity na poli marketingu a legislativy. Nejvýraznější aktivitou uplynulého roku byla marketingová konference pro zadavatele TV reklamy a reklamní agentury, na kterou přijela přednášet marketingová superstar, australský profesor Mark Ritson. Na poli evropské legislativy se AKTV aktivně zapojila procesu vzniku Směrnice o copyrightu, na české úrovni se pak od samého počátku účastní přípravy transpozice Směrnice o audiovizuálních a mediálních službách (AVMSD). Po dvouletém funkčním období dochází také ke změně na pozici prezidenta AKTV, kterou po Janu Vlčkovi z Novy přebírá Marek Singer z Primy.

Praha, 29. března 2019 – V rámci svých aktivit se Asociace komerčních televizí systematicky zaměřuje na odstraňování předsudků vůči televizi, které často panují mezi zadavateli reklamy. S cílem přinést i do České republiky výjimečné a respektované zahraniční spíkry a výzkumné studie, uspořádala AKTV na podzim 2018 konferenci s názvem Boost Your Media Performance, jejíž hlavní hvězdou se stal jeden z nejvýraznějších marketingových osobností dneška, australský univerzitní profesor a marketingový expert Mark Ritson. Kromě něj na konferenci přednášeli také vedoucí výzkumu britské marketingové asociace Thinkbox Nicole Greenfield-Smith vedoucí výzkumu britské marketingové asociace Thinkbox Nicole Greenfield-Smith a Jakob Stigler, spoluzakladatel agentury Mano, která kreativně propojuje zadavatele, agentury a média.

Kromě marketingové osvěty se AKTV zaměřila také na legislativní procesy, a to jak na národní, tak i evropské úrovni. K těm nejvýznamnějším patří Směrnice o copyrightu, Směrnice o audiovizuálních a mediálních službách, Směrnice ePrivacy a řada dalších.

Marketingové a legislativní aktivity se spojují také v působení AKTV v rámci Hospodářské komory, kde je jedním ze zakládajících členů sekce Kreativních a kulturních průmyslů.