Objem televizní reklamy vyjádřený v počtu doručených reklamních GRP se na českých televizních obrazovkách v letošním květnu zvýšil.

Objem televizní reklamy vyjádřený v počtu doručených reklamních GRP se na českých televizních obrazovkách v letošním květnu zvýšil. Ve srovnání s loňským květnem meziročně v souhrnu narostl o čtvrtinu (+25 %). Údaj se vztahuje k objemu GRP doručených pomocí TV spotů i sponzoringu. Přestože loňský květen byl ovlivněn první vlnou koronavirové pandemie, srovnání letošního dubna a května ukazuje na růst poptávky po televizním prostoru.

Nejvýraznější meziroční navýšení GRP k letošním květnu je patrné u stanic České televize. Ta může prodávat klasické reklamní spoty pouze na kanálech ČT2 a ČT sport. Právě sportovní události, konkrétně MS v hokeji, jsou jedním z hlavních tahounů poptávky po TV reklamě na veřejnoprávní televizi. Vysoký meziroční nárůst GRP vykazují také stanice prodávané zastupitelstvím Atmedia a dvouciferný růst si v květnu rovněž připsaly hlavní hráči na reklamním TV trhu – Media Club (Prima, Óčko, Barrandov a další, bez Atmedia) a TV Nova. 

Květnový vývoj tak naznačuje zájem zadavatelů o využití TV reklamy, přičemž lze předpokládat, že přetrvá i pro hlavní letošní podzimní sezónu. Obě nejsilnější komerční televize už ohlásily přípravu několika nových pořadů pro letošní televizní podzim. Vzhledem k zákonným časovým limitům, které mohou provozovatelé pro reklamní vysílání využít, je pravděpodobné, že tlak na reklamní prostor v televizi poroste.  

Zdroj: mediaguru.cz