MEDIA CLUB ZDRAŽÍ TV REKLAMU PRO ROK 2024 O 22 %, ZMĚNÍ CÍLOVKU


Cena televizní reklamy na stanicích zastupovaných společností Media Club se pro příští rok zvýší minimálně o 22 %. Mění se také základní cílová skupina na 18-69.

Citelný nárůst ceny televizní reklamy pro rok 2024 potvrzuje i druhý z rozhodujících hráčů na tuzemském komerčním trhu. Zastupitelství Media Club, které prodává reklamní televizní prostor pro kanály skupiny Prima, Barrandov, Óčko a další tematické stanice, zvýší v příštím roce ceny reklamy v průměru o 22 %. Media Club představil svou obchodní politiku pro rok 2024 ve středu odpoledne.

„Media Clubu se daří, ale na televizním trhu dochází k odlivu divácké obce a celková sledovanost klesá o cca 15 %. V září se nám nepodařilo umístit zhruba 20 % poptávky a na to musíme reagovat. Proto musíme zdražit, chceme být ale i efektivní a inovativní,“ uvedl vedoucí prodeje reklamy Media Clubu Jan Makal.

Nejvyšší navýšení CPP je opět u vyšších klientských objemů. Zvyšují se stopážové a sezónní koeficienty – u 30vteřinových spotů se index zvyšuje na 1,05. Media Club tak chce podpořit, aby klienti využívali kratší spoty. Navyšují se sezónní koeficienty především ve druhé části roku. Vyšší je i off prime-time koeficient.

Novinkou oproti stávajícímu obchodování Media Clubu je změna prodejní cílové skupiny ze stávajících 15-69 na 18-69. Pro eGRP, který chce Media Club pro příští rok posílit, bude používat cílovou skupinu 15-54.

Nová bude povinnost klientů s rozpočtem nad 10 mil. Kč upřesnit rozložení GRPs kampaní v rámci kalendářního roku a také povinnost investic do dalších médií (OMK, tj. sponzoring, product placement, online bez eGRP, HbbTV aj.) podle rozpočtu klienta. Aby klienti dosáhli na příslušnou cenu CPP (viz tab. níže), musí garantovat určitý objem investic do OMK.

Uvádí se také 10% příplatky za pozdní booking a za umístění k prémiovým pořadům.

Pro rok 2024 zůstává jeden bundle Media Clubu na všech TV stanicích zastupovaných Media Clubem. Rozložení jednotlivých kanálů optimalizuje Media Club podle aktuální výkonnosti zastupovaných kanálů a poptávky.

Obchodní politika Media Clubu 2024

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Zdroj: Media Club

Klientům, kteří uzavřou závazek na rok 2024 do 1.12. 2023, bude aplikován off prime-time index na úrovni 0,90 a prime-time index na úrovni 1,05. Pro uzavřené závazky do 12.1. 2024 bude aplikován prime-time index na úrovni 1,05 a off prime-time index 0,95.

Stanice Media Clubu zaznamenaly za prvních devět letošních měsíců podíl na trhu ve výši 30,24 % v divácké skupině 15-69 (zdroj: ATO-Nielsen, celý den). Se stanicemi Atmedia se pak podíl Media Clubu zvyšuje na 36,08 %. V obou případech byly v celodenním vysílání nejsilnějším subjektem na reklamním trhu. V nové cílové skupině 18-69 představoval celodenní podíl Media Clubu v letošním září 35,49 %.

TV Nova počítá ve své obchodní politice pro rok 2024 s nárůstem ceny televizní reklamy o 18 %.

Zdroj: mediaguru.cz