V ROCE 2023 ROSTLY KOMERČNÍ TV, STANICE ČT ZŮSTALY NEJSILNĚJŠÍ


V obecné divácké skupině starší 15 let se i v loňském roce podařilo stanicím České televize udržet si nejvyšší podíl na televizním trhu. Růst ale vykázaly především komerční stanice.

Stanice České televize dosáhly v roce 2023 nejvyššího podílu na televizním trhu v obecné divácké skupině starší 15 let. V celodenní sledovanosti představoval jejich podíl 29,88 %. Bylo to o 1,59 procentního bodu méně než v roce 2022.

V uvedené divácké skupině si rovnocenně polepšila komerční konkurence. Skupina Prima zaznamenala podíl ve výši 27,56 % a skupina Nova ve výši 27,04 %. Obě si polepšily o více než 0,6 procentního bodu.

V hlavním vysílacím čase 15+ a také v diváckých skupinách 15-54 a 15-69 dosáhla stejně jako před rokem nejvyššího podílu skupina Nova. Ta si meziročně polepšila ve všech sledovaných diváckých kategoriích s výjimkou hlavního vysílacího času 15-54, kde stagnovala.

Pro skupinu Prima byla nejúspěšnější divácká skupina starší 15 let, kde dosáhla vyššího podílu než v roce 2022. V ostatních sledovaných skupinách zůstala za svým výsledkem z roku 2022.

Růst na televizním trhu potvrdila i v loňském roce Atmedia. Tematické stanice, které zastupuje, si připsaly necelý procentní bod na 5,90 % v cílové skupině 15-69. Pokračoval také růst Televize Seznam na 1,62 % (rovněž 15-69).

Naopak nižší podíl vykázaly stanice skupiny Barrandov, a to o více než 0,5 procentního bodu.

Podíl TV skupin (%), rok 2023, celý den

Podíl TV skupin (%), rok 2023, prime-time

Zdroj: ATO-Nielsen, 1.1.-31.12. 2023, TV živě+TS0-3 ke dni 2.1. 2024, změna uvedena v procentních bodech. Prime-time = 19:00-23:00

Skokanem roku Prima Krimi

Z jednotlivých stanic si meziročně nejvíce polepšila stanice Prima Krimi (+0,7 pb., platí pro 15+, celý den), která díky tomu překonala 4% podíl. K dalším úspěšným TV stanicím se zařadily Televize Seznam (+0,48 pb.), Nova Gold (+0,42 pb.), ČT1 (+0,25 pb.) a ČT2 (+0,24 pb.), která dosáhla svého nejlepšího výsledku od roku 2017.

Podíly stanic podle TV skupin (%), rok 2023

Zdroj: ATO-Nielsen, 1.1.-31.12. 2023, TV živě+TS0-3 ke dni 2.1. 2024. CS: 15+, celý den

Pořadem roku Klíč svatého Petra

Nejsledovanějším pořadem roku 2023 se stala štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra (ČT1), kterou sledovalo 2,7 mil. diváků starších 15 let. Následovala pohádka Tři zlaté dukáty (ČT1), vysílaná 25.12. 2023, s počtem 2,28 mil. diváků. Do TOP 5 pořadů roku 2023 se dále zařadily minisérie Docent (ČT1) s 2,1 mil., Tři oříšky pro Popelku (ČT1) s 2,08 mil. a předvolební Cesta na Hrad (TV Nova) s necelými 2 mil. diváků.

Zdroj: mediaguru.cz