Asociace komerčních televizí (AKTV) vznikla v roce 2017 jako sdružení provozovatelů pozemního televizního vysílání s cílem hájit, podporovat a prosazovat společné zájmy komerčních vysílatelů v České republice. Zakládajícími členy Asociace jsou televizní skupiny Nova, Prima a Óčko.


Asociace komerčních televizí:

  • iniciuje tvorbu příslušné legislativy ve vztahu ke komerčnímu televiznímu vysílání, a je v tomto směru partnerem a připomínkovým místem pro státní orgány.
  • aktivně dohlíží na dodržování autorských práv provozovatelů televizního vysílání.
  • hájí a prosazuje společné zájmy členů v oblasti komerčního televizního vysílání, v oblasti ochrany osobních údajů či samoregulace ve sféře obchodních sdělení.
  • se aktivně účastní vytvoření funkčního systému samoregulace či koregulace v klíčových oblastech, které ovlivňují televizní vysílání na území České republiky a Evropské unie.
  • vzdělává, rozvíjí a kultivuje český televizní trh pomocí výzkumů a společných komunikačních aktivit.

 

Členové

TV Nova s.r.o. FTV Prima spol. s r.o. Stanice O a.s.
nova.cz iprima.cz ocko.tv

 

Organizační struktura

Valná hromada

Představenstvo

Jan Vlček, obchodní ředitel a jednatel TV Nova s.r.o.
Štěpán Peichl, ředitel právní sekce TV Nova s.r.o.
Marek Singer, generální ředitel FTV Prima, spol. s r.o.
Vladimír Pořízek, provozní ředitel FTV Prima, spol. s r.o.
Štěpán Wolde, generální ředitel Stanice O, a.s.

Prezident

Jan Vlček

Tajemník

Marie Fianová

Pracovní skupiny

  • Regulačně-právní skupina připomínkuje příslušné právní předpisy k zachování dlouhodobé udržitelnosti a rozvoji komerčního televizního vysílání v České republice.
  • Technická skupina má na starosti implementaci nových technologií v jednotném technickém standardu a nastavení komunikace mezi odvětvím komerčního televizního vysílání a standardizačními orgány.
  • Daňově-účetní skupina sdílí nejlepší účetní a daňové postupy, zejména s ohledem na specifika komerčního TV vysílání
  • Samoregulační skupina se zaměřuje na samoregulaci a koregulaci v oblasti komerčního televizního vysílání a příbuzných oblastech.
  • Skupina marketing & výzkum si klade za cíl zvýšit osvětu k podpoře a rozvoji potenciálu televizního vysílání jako mediatypu.

 

Mezinárodní vztahy

Association of commercial television (ACT) EGTA The Global TV Group
www.acte.be www.egta.com www.theglobaltvgroup.com