KAMIL HOUSKA: DIVÁCI MAJÍ HÁDEK POLITIKŮ VE ZPRAVODAJSTVÍ UŽ TAK TROCHU DOST


Ve zpravodajství TV Nova začínal v podstatě od píky - jako reportér v roce 2003. Postupně se vypracoval přes pozici šéfeditora, programového producenta až po ředitele zpravodajství a publicistiky Novy, tedy šéfa jednoho z nejvlivnějších médií v zemi. Hostem podcastu První liga byl dlouholetý mediální manažer Kamil Houska, který příští rok "oslaví" 30 let v branži.

Nováckým zprávám a zpravodajské redakci Kamil Houska (foto) šéfuje od roku 2017. Nejprve jako co-ředitel společně s Martinem Švehlákem, o několik měsíců později zůstal již jediným ředitelem zpravodajství Novy. Jeho tým má čerstvě za sebou pokrytí zpravodajsky výjimečné události - letošních parlamentních voleb (na počátku října). To zahrnovalo řadu specializovaných reportáží, debat, rozhovorů, kontinuální vysílání se zveřejňováním výsledků a pokrytí na TN.cz nebo nové pořady jako byly debata pro mladé voliče Hlas Gen Z či rozhovory s kandidáty na klíčové ministerské posty Proč, pane ministře?.

"Z hlediska naší práce jsou parlamentní volby jednou z důležitých událostí, na kterou se připravujeme měsíce dopředu. Tyto volby jsme připravovali od ledna. Pokud se ale bavíme o divácích, tak speciálně u těch politických témat v poslední době, ale nejen v Česku, ale i v zahraničí, sledujeme určitý odklon lidí od politiky. Takže sice máte určité nárůsty diváckých čísel u některých typů pořadů před volbami, máte nárůsty sledovanosti, čtenosti článků a podobně, ale už to objektivně není, to co to bylo dříve. Myslím, že celkově je cítit odklon části lidí od politiky. Projektově jsou volby věc, na kterou vrhneme spoustu kapacit, věnujeme se jim dlouhou dobu, ale už zdaleka neplatí, že z hlediska diváctva to je nejdůležitější událost na planetě. To prostě není,"

uvedl Houska.

Komerční stanice si před časem provedla rozsáhlý výzkum preferencí diváků ve zpravodajství. "Tam celkem jasně vyplynulo, za prvé, žijeme ve složité době. Část lidí té době nerozumí a není s ní spokojená. Druhá věc je, že je tam určité znechucení z politiky. A co nám třeba, a my se to snažíme v posledních měsících měnit, co nám třeba ti naši diváci, kterých jsme se ptali, vyčítali, že občas jim přišlo, že to politické zpravodajství nejenom u nás, ale obecně v médiích, je o věcech, které jsou vlastně jako z jejich pohledu podřadné. Oni chtějí politiku, která se jich dotýká. My jsme z toho pochopili, že dělat každou hádku mezi dvěma politiky, kteří se chytnou ve sněmovně kvůli nějaké marginálii, že tohle ti diváci už nechtějí. Že už toho mají tak trochu dost. A rovněž jim chyběly pozitivní témata," komentoval Houska, podle kterého zároveň zesiluje zájem lidí o regionální zpravodajství a o spotřební zpravodajství (kolik, co stojí, jak je možné ušetřit atd.).

Více na borovan.cz

Zdroj: borovan.cz