Studie o digitální strategii společností Manatt a Vorhaus odhaluje, že tradiční TV není navzdory pokračujícímu růstu online videa po smrti.

Výzkum odhaluje překvapivé trendy pro budoucí stříhání televizní šňůry, SVOD a esportu.

Manatt, Phelps & Phillips, LLP, firma poskytující multidisciplinární, integrované profesionální služby a společnost nabízející konzultace v oblasti digitálních médií, Vorhause Advisors, dnes zveřejnily svou inaugurační studii o digitální strategii, Digital Strategy Study, která analyzuje stav médií a spotřebu obsahu. Pomocí rozsáhlého spotřebitelského průzkumu zaměřujícího se na témata jako TV připojená k internetu, předplacené video na vyžádání (SVOD), mobilní telefony a esport, zpráva rozeznává množství zásadních trendů, které ilustrují, jak spotřebitelé používají technologie ke sledování digitálního obsahu včetně těchto:

  • Online video je na vzestupu, ale tradiční TV není po smrti. Tradiční TV nadále klesá hluboko pod digitální zařízení u spotřebitelů ve věku 18 až 34 let, kdy 72 procent této skupiny používá smartphone ke sledování online videa jednou nebo víckrát za týden ve srovnání s pouhými 56%, které používají televizory připojené k internetu. Navzdory upřednostňování digitálních zařízení lidmi ve věku 18-34 let, je televize stále nejlépe hodnoceným zařízením pro širší populaci starší 18 let.  
  • SVOD i nadále dělá dojem a má prostor k dalšímu růstu. Sedmdesát čtyři procentinternetových uživatelů si předplácí nějakou službu. Téměř 6 z 10 sleduje Netflix. Polovina všech SVOD sledování se navíc odehrává na TV připojené k internetu, čímž se potvrzuje, že související předplacené aplikace jsou pro popularitu TV připojené k internetu zásadní. Diváci také uvádějí, že je pravděpodobnější, že si pořídí až 1,6 jiných SVOD služeb k těm, které si už předplácí.   
  • Skinny bundles mohou být jednou z mála výhod pro placené televize. Zatímco přestříhávání televizní šňůry bude pravděpodobně pokračovat stabilním tempem, 35 procent spotřebitelů se zajímá o předplácení tzv. „skinny bundles” jako efektivnější alternativy kabelových balíčků. Čtyřicet sedm procent respondentů uvádí, že hlavním důvodem přestříhávání šňůry jsou náklady. Tradiční placené TV slaví s touto nabídkou na míru úspěch.
  • Livestreaming je stále silný a budoucnost esportu je slibná.  Víc než polovina internetových uživatelů sleduje živý video streaming z různých oblastí denně. Esporty si rychle získávají podíl na trhu jako šestý nejoblíbenější druh obsahu. Čtyřicet šest procent respondentů uvedlo, že nyní sledují více esportu než před šesti měsíci, a 43 procent očekává, že sledováním esportu stráví více času i v příštích 6 měsících.  

„Mimo vzestup sledovanosti online videa obecně je trh s esportem masivní i oblast, na které se náš tým intenzivně podílí; firmy hodnotí investice a M&A příležitosti,” říká Ned Sherman, digital and technology partner a ředitel společnosti Manatt. „Reprezentujeme některé z největších hráčů a také zajišťujeme dohody mezi týmy a hráči pro špičkové účastníky esportu a tento výzkum podporuje skutečnost, že tento trh bude jen růst.”

 „SVOD a OTT pokračuje v růstu a tradiční placená TV zůstává pod tlakem tzv. stříhání šňůry,“ říká Mike Vorhaus, CEO společnosti Vorhaus Advisors. “Naše data poukazují na to, že nabídky skinny bundles jsou efektivní strategií pro znovuzískání diváků tradiční placené televize. Navíc spotřeba tradiční televize je i nadále velmi atraktivní, zejména mezi diváky nad 35 let.”

Studie analyzuje odpovědi průzkumu od více než 2000 respondentů ve věku nad 18 let. Vzorek odpovídá americkému sčítání lidu, co se týče věku, pohlaví a rasy otázky se týkaly přístupu k médiím a spotřebitelskému chování ohledně široké škály témat.

Zdroj: https://www.manatt.com