Pro případ, že bychom potřebovali víc důkazů o ústřední roli, kterou advanced TV už v mediálním ekosystému hraje, oznámení opětovného mergeru CBS a Viacomu z tohoto týdne tuto skutečnost jen významně podtrhlo.

V minulých letech zprávám dominovaly tradiční způsoby hodnocení moci: ViacomCBS je nyní jedničkou u TV publika s 22% podílu celkového publika v prime time a může se pochlubit celkovými 8 miliardami dolarů výnosu z celostátních TV reklam.  

To nejsou zrovna poznámky pod čarou.

Ale tyto firmy hodně obětovaly, aby daly dosah a vliv tohoto společného subjektu do kontextu příležitostí advanced TV, kterým dá tento merger vzniknout. Proč? Protože právě tam vidí v budoucnosti nejvýznamnější růst.

„První částí naší strategie je urychlit růst naší D2C nabídky.., předplatného a nabídky sponzorované reklamami – čili  CBS All Access, Showtime, Pluto TV, Nickelodeon’s Noggin a budoucí BET+“ — zdůraznil Bob Bakish z Viacomu, jenž bude prezidentem a CEO společnosti ViacomCBS.

Bakish řekl, že „strategicky se firma zaměří na advanced reklamu a vytváření obsahu. Budeme první zastávkou pro reklamní zadavatele a jejich agentury v USA díky publiku, které přinášíme… včetně addressable, značkového obsahu, influencer a engagement marketingu,“ rozvedl Bakish.

Viacom nyní předpokládá, že 20% jejich domácího výnosu z reklamy půjde z advanced reklamy a letos dosáhne výnosu téměř 700 milionů dolarů – a tento reklamní růst se ještě zlepší masivním TV publikem společného subjektu, řekl prezident CBS /dočasný CEO Joe Ianniello, který bude na pozici předsedy a CEO společnosti CBS ve společné firmě.

Oba vedoucí pracovníci zdůraznili příležitosti používání synergie prémiového obsahu obou firem včetně platforem s předplatným a platforem podporovaných reklamou.

„Není nic, co by nám bránilo v posouvání vpřed ve smyslu chopení se nových příležitostí ve velmi blízké budoucnosti,“ prohlásil Bakish v hovoru s analytiky. „Samozřejmě se jedná o něco, co vybudujeme časem, ale máme tu na dosah ruky ovoce, které se pokusíme velmi brzo sklidit.”

Příklad: Firma CBS minulý týden oznámila, že CBS All Access přidává dětské pořady a že přenesení obsahu z programů Viacomu  Nickelodeon a Nick Jr. je přirozenou cestou pro zvýšení počtu předplatitelů a výnosů.

Také předpovědi brzkého zániku kabelové a broadcast TV jsou jasně předčasné, nebo dokonce úplně mimo.

CBS a Viacom určitě nezlehčují příležitosti v tradičních zdrojích příjmu. S větším podílem publika by společná firma měla být schopná navýšit svůj současný 11% podíl na opakovaných přenosech a přidružených příjmech, řekl Ianniello.

CBS minulý týden uvedla, že přidružené příjmy a příjmy z předplatného v druhém čtvrtletí fiskálního roku dohromady vzrostly o 13% díky CBS All Access a Showtime OTT streamovacím službám.

Zatímco celkový počet amerických předplatitelů placené TV klesl ze 101 milionů na 87 milionů během posledních šesti let, okamžité příjmy broadcast a kabelových sítí vzrostly o 4.6% až 5.9% každý rok za posledních pět let, uvádí Wayne Friedman z MediaPost citující statistiky Media Dynamics. 

Ani zprávy ViacomCBS nebyly tento týden jediným vývojem týkajícím se spojení tradiční a advanced TV.    

Během veřejné nevraživosti a výpadků, které se objevily, když producenti obsahu začali tlačit do D2C distribuce a MVPD hledat ochranu svých zájmů, Charter Communications a Walt Disney Company dokázaly dosáhnout obnovení smlouvy o vysílání na několik let. 

Nejenže budou TV rezidenční širokopásmové služby firmy Charter Communications i nadále poskytovat zákazníkům přístup k více než 20 programům společnosti Disney, smlouva také „zvažuje“ budoucí distribuci streamovacích služeb Disney včetně Hulu, ESPN+ a chystaného Disney+ firmou Charter.

Dokonce se dohodly na spolupráci při zamezování sdílení hesel a neautorizovaném přístupu – běžných uživatelských aktivit, které musí jistě poškozovat potenciální příbytek nových předplatitelů.

Může to být znamení, že se hráči v tomto průmyslu učí dávat a brát a produktivní synergie jsou nejen možné, ale z dlouhodobého hlediska po čertech lepší pro obě strany včetně spotřebitelů?

Zdroj: https://www.mediapost.com