< zpět na slovník

Vysílací zákon

Zákon č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Upravuje práva a povinnosti subjektů v souvislosti s provozováním vysílání, ale i práva a povinnosti státu, resp. Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Stanovuje zejména obsahové limity pro rozhlasové a televizní vysílání (pořady, obchodní sdělení i další části vysílání), podmínky pro udělování a odnímání oprávnění k provozování vysílání a převzatého vysílání, zřizuje Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).






Příspěvky, které obsahují slovo Vys��lac�� z��kon

ZVYŠUJÍCÍ SE INFLACE PRODRAŽÍ I MEDIÁLNÍ SLUŽBY

17. 9. 2021


Růst inflace, která v českém prostředí v současnosti dosahuje nejvyšších hodnot za posledních více než deset let, se odrazí i na cenách mediálních služeb. Spotřebitelské ceny vzrostly v srpnu podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) meziročně o 4,1 %, což je nejvíce od listopadu 2008. Na tomto vývoji se podílely jak ceny zboží, tak ceny služeb z téměř všech oddílů spotřebního koše. Podle České národní banky (ČNB) byl srpnový meziroční růst spotřebitelských cen o jeden…

reklama, inflace, média, investice


Zobrazit příspěvek

PLACENÍ ZA TELEVIZI V ČESKU POROSTE, VIDEO A TV SE PROLNOU

21. 6. 2021


Zvyšující se podíl videa na vyžádání a prolínání online videa a televize lze očekávat jako jeden z vývojových směrů na poli televizního vysílání. Platby za sledování televizního obsahu se budou v Česku zvyšovat a zároveň bude docházet k prolínání televizního obsahu a videoobsahu. Zatímco televizní provozovatelé postupně vstupují na pole videa na vyžádání (VOD) a placeného videa na vyžádání (SVOD), provozovatelé streamingových služeb se snaží přicházet s lineárními službami. To je jeden z…

TV, televize, lineární televize, lineární TV, SVOD, BVOD, video na vyžádání


Zobrazit příspěvek

TELEVIZNÍ SLEDOVANOST BYLA LONI NEJVYŠŠÍ ZA 24 LET MĚŘENÍ

7. 2. 2021


Průměrná délka denního času věnovaného sledování televize se loni zvýšila na téměř čtyři hodiny. Za rok dvojnásobně narostla i tzv. odložená sledovanost. V roce 2020 strávili diváci sledováním televize rekordní dobu za 24let existence peoplemetrového měření. V divácké skupině 15+ věnovali diváci televizi téměř 4 hodiny denně (3 hodiny 59 minut). Od ledna do prosince narostl průměrný čas strávený u televize o 43 min (na 4 hodiny 47 minut), což odpovídá průměrné délce…


Zobrazit příspěvek

NOVA A PRIMA V ZÁŘÍ ZVÝŠILY PODÍLY

4. 10. 2021


Skupiny Nova a Prima meziročně posílily sledovanost a přiblížily se k České televizi, která se v září znovu stala nejsledovanější televizní skupinou v širší kategorii 15+. Stanice České televize zůstaly v září nejsledovanější televizní skupinou v obecné divácké kategorii starší 15 let. V celodenním vysílání si připsaly podíl ve výši 28,32 %. Postavení v této divácké kategorii se ale vyrovnalo. Skupina Nova meziročně navýšila podíl (+0,41 pb.) na 27,88 %…

sledovanost, TV Nova, TV Prima, prime time


Zobrazit příspěvek

VNÍMÁNÍ TELEVIZE SE POSOUVÁ, ALE DIVÁCI VĚŘÍ VÍC VYSÍLATELŮM NEŽ STREAMU

29. 9. 2020


Podle nové studie si většina diváků myslí, že se jejich pohled na to, co je televize, za posledních pět let rozmachu digitálních platforem posunul, ale reklamám od vysílacích společností stále věříme víc než jejich protějškům ze streamu. Studie Thinking Inside the Box (Konvenční uvažování) vznikla podle zadání společnosti pro adresovatelnou televizi Finecast ve spolupráci s odborníky na výzkum ze skupiny DRG. Jejím cílem bylo lépe pochopit zvyky při sledování televize a…

televize, reklama, efektivita reklamy, výzkum, BVOD, SVOD, online, tisk, rozhlas


Zobrazit příspěvek

DIVÁCI SE V TÉTO KRIZI OBRACEJÍ K TELEVIZI. A JAK SVOU PODPORU PROJEVUJÍ VYSÍLATELÉ A ZNAČKY?

4. 5. 2020


Stéphane Coruble, generální ředitel RTL AdConnect, reaguje na nový přístup vysílatelů a zadavatelů reklamy, kteří si v době omezení volného pohybu v souvislosti s COVID-19 chtějí udržet svou důležitost. Omezení volného pohybu ukázalo, že tradiční média - a zejména televize - nejsou ani zdaleka nadbytečná, ale hrají zásadní roli v dobách krize, kdy lidi uklidňují a průběžně informují, vzdělávají a baví. Všude v Evropě vidíme nárůst denní konzumace televize, ať jde o živé…

covid-19, coronavirus, TV, televize, BVOD, online média, video na vyžádání, VOD, lineární TV, lineární televize


Zobrazit příspěvek

TRH PLACENÉHO VIDEA MÁ V EVROPĚ RŮST O VÍCE NEŽ STO MILIONŮ

22. 4. 2021


Trh placeného videa na vyžádání (SVOD) má v Evropě do roku 2026 nabrat více než 100 milionů předplatitelů. Jedničkou je Netflix, růst ale potáhnou i Disney+ či HBO Max. Počet předplatitelů videa na vyžádání (SVOD) v západní Evropě se má do roku 2026 zvýšit na 234 milionů a ve srovnání s koncem letošního roku vzrůst o 70 %. Hlavním hráčem SVOD trhu má být nadále Netflix, rychle ale poroste Disney+. Vyplývá to…


Zobrazit příspěvek

NÁZOR: TELEVIZNÍ REKLAMA MÁ VŠECHNO, CO POTŘEBUJE, ABY PODALA VÝKON

22. 7. 2021


Marketéři by měli mít na paměti, že žijí v době hojnosti dat. Agentury měření televize frustruje. V minulosti poskytovaly údaje v televizní měně jednotný obrázek, jak jsou vynakládány televizní rozpočty. Tradiční televizi, kabelovou televizi, a dokonce i výběrové online video bylo možné sloučit do jediného pohledu na doručení divákům podle věku nebo pohlaví. Teď je televize roztříštěná do spousty formátů: tradičních, adresovatelných, programatických i složených forem streamování, podporovaného reklamou. Každý…

reklama, značka, budování značky, výkon, lineární televize, stream, data, měření, ROI, návratnost investic, CTV


Zobrazit příspěvek

MEDIÁLNÍ TRH SPOLEČNĚ PODPORUJE POZMĚŇOVACÍ NÁVRH K ZÁKONU O LÉČIVECH, KTERÝM JE REGULOVÁNA REKLAMA

23. 1. 2018


Provozovatelé médií a reklamní agentury sdružené v profesních asociacích společně podporují pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, o kterém se bude v pátek hlasovat na plénu poslanecké sněmovny a který navrhuje zrušit poslední novelizaci zákona o regulaci reklamy. V loňském roce byl totiž přílepkem právě k zákonu o léčivech novelizován zákon o regulaci reklamy tak, že byla rozšířena odpovědnost za soulad obsahu reklamy na vybrané typy produktů - humánní léčivé přípravky, doplňky stravy a potraviny pro…

regulace reklamy


Zobrazit příspěvek

NOVA CHYSTÁ VELKOU ZMĚNU SVÉHO ZPRAVODAJSTVÍ

28. 6. 2021


Na začátku května představila televize Nova nové studio pro své online zpravodajství, teď chystá změny i ve své hlavní zpravodajské televizní relaci. Hlavní zpravodajská relace televize Nova, Televizní noviny, prošla za uplynulých šest let obsahovou proměnou. Teď se připravují další velké změny, tentokrát se zaměřují především na „obal zpravodajství". Nova už zbourala dosavadní studio, ze kterého Televizní noviny vysílá, a chystá pro svou vlajkovou zpravodajskou relaci novou podobu. „Měníme kompletně grafiku, znělky,…

TV Nova, Nova group, rozhovor, vysílání


Zobrazit příspěvek