< zpět na slovník

Vysílací zákon

Zákon č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Upravuje práva a povinnosti subjektů v souvislosti s provozováním vysílání, ale i práva a povinnosti státu, resp. Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Stanovuje zejména obsahové limity pro rozhlasové a televizní vysílání (pořady, obchodní sdělení i další části vysílání), podmínky pro udělování a odnímání oprávnění k provozování vysílání a převzatého vysílání, zřizuje Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).






Příspěvky, které obsahují slovo Vysílací zákon

JAK BUDE TELEVIZE VYPADAT V ROCE 2021?

6. 1. 2021


V roce 2020 televize upevnila svou roli arbitra národní nálady. Promění se v roce 2021 tato nálada v naději? Není možné podívat se na budoucí stav mediálního a zábavního průmyslu, aniž bychom se ohlédli za loňským rokem. Naskytne se nám pohled plný trosek: uzávěry, propouštění, patové situace při regulaci, rušení akcí. Byl to rok konců, začátků, reorganizací a renovací. Ale také naděje a potvrzení toho, co mnozí už nějakou dobu vědí: diváci se nejen…


Zobrazit příspěvek

UZAVŘENÍ DOHODY OHLEDNĚ NOVÉ SMĚRNICE O MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH (AVMS DIRECTIVE)

26. 4. 2018


Evropský parlament a bulharské předsednictví Rady Evropské unie se ve čtvrtek večer dohodly na základních pravidlech pro audiovizuální mediální služby včetně digitálních platforem. Upravená legislativa se bude týkat nejen vysílatelů, ale i platforem poskytujících videa na vyžádání (VOD) a platforem umožňujících sdílení videí jako například Netflix, YouTube nebo Facebook, a dále živého streamování na platformách se sdílenými videi. Účastníkům jednání za Evropský parlament se podařilo prosadit zvýšenou ochranu dětí a…

směrnice, EGTA, regulace reklamy


Zobrazit příspěvek

4 TRENDY, KTERÉ ZMĚNÍ PODOBU VIDEO REKLAMY V ROCE 2019

3. 1. 2019


Pro brand marketéry zůstává video nejdůležitějším médiem. Podle zprávy The State of Online Video 2018 společnosti Limelight Networks se chování diváků napříč generacemi urychleně vyvíjí. Spotřebitelé sledují obsah online více než osm hodin týdně. Tváří v tvář rozrůzněnému prostředí zařízení reklamní zadavatelé hledají více jednoduchosti a transparentnosti. Po vydání Obecného nařízení o ochraně osobních údajů a kalifornského Zákona o ochraně spotřebitele se zákazníci více obávají o svá data a soukromí.…

reklama, inzerce, značka, OTT, CTV, online média, video, TV, televize


Zobrazit příspěvek

KOMENTÁŘE ODBORNÍKŮ: MÉDIA A REKLAMA V ROCE 2021

7. 12. 2020


Podle všeho byl rok 2020 mizerný. Globální pandemie vedla k ekonomické recesi ovlivňující trh reklamy, produkční studia, televizi i filmový průmysl. Nařízení zůstat doma si vyžádala uzavření maloobchodních prodejen a kin. Diváci přešli k domácí zábavě, byly spuštěny streamovací služby HBO Max, Peacock a platforma Quibi, která ale neměla dlouhého trvání. Sportovní události se rušily, pozastavovaly nebo odkládaly, jako např. Olympijské hry v Tokiu. Mezitím se odehrávaly volby plné sporů…

pandemie, TV, reklama, digitální média, značka, CTV, covid - 19, koronavirus, efektivita reklamy


Zobrazit příspěvek