V dnešním reklamním ekosystému potřebují značky komunikovat se svými klienty tvořivě, smysluplně a v nevtíravém, bezpečném prostředí. Dokonalý cíl je televize. Belgická komerční společnost SBS byla celosvětovým průkopníkem originálního formátu, jak diváky přesně takovým způsobem zasáhnout: reklamou při stisknutí tlačítka pauza.

Tlačítko pauza společnosti SBS, které získalo v Belgii stříbrnou cenu AMMA a Stříbrného lva na Mezinárodním festivalu reklamy v Cannes, bylo nedávno vylepšeno. Tento týden se egtabite ponoří hlouběji do zkoumání druhé verze (Pause Button 2.0.) a nových prvků tohoto inovativního způsobu, jak z pauzy udělat reklamní médium.

Připravit, pauza, jedem!

Pokud si divák při sledování svého oblíbeného pořadu potřebuje dojít pro něco k zakousnutí nebo na toaletu, může jednoduše zmáčknout tlačítko pauza na dálkovém ovladači. V tu chvíli se objeví statický billboard bez zvuku a videa, přičemž reklamní sdělení se zobrazí na televizní obrazovce ve velkém formátu. Díky této technologii – vyrobené ve spolupráci s největším belgickým poskytovatelem telekomunikačních služeb Telenetem – se volná obrazovka změní na nevtíravou reklamu, což je možné udělat během živého, catch-up nebo odloženého sledování.

Pauza inzerentům umožňuje přesně tuto chvíli využít a přilákat divákovu pozornost. Možnost sledování reklam v tomto formátu je vynikající, protože diváci vidí reklamu dvakrát – poprvé, když zmáčknou tlačítko pauza, a poté, když znovu spustí televizní program, protože musí stisknout play, aby mohli pokračovat ve sledování. Díky více než 1,6 milionů set-top boxů společnosti Telenet mají kampaně přes tlačítko pauza ve vlámských domácnostech (na severu Belgie) penetraci více než 60 %.

Reklama přes tlačítko pauza tedy nabízí 100% jistotu, že divák značku uvidí. Divák není rušen a zadavateli se daří nenásilným způsobem vytvořit chvilku mezi značkou a divákem, což je výhodné pro obě strany. Díky 100% sledovatelnosti reklamy, aniž by byl třeba reklamní televizní spot, je tlačítko pauza pro budování značky ideální.

Pause button 2.0

Oceněná inovace, která byla spuštěna v roce 2015, teď získala upgrade v podobě tří klíčových zlepšení oproti první verzi.

Aktualizovaná verze, která je lépe naladěná na potřeby klientů, nyní inzerentům umožňuje vybrat si požadovaný den zahájení a ukončení kampaně. Inzerenti také mohou určit počet impresí v závislosti na rozpočtu, který mají k dispozici.

Pause button 2.0 navíc nabízí flexibilní nákupní možnosti, například nákup na základě impresí a další možnosti cílení, kdy si klienti mohou vybrat televizní kanál, den nebo časový interval, kdy se jejich reklama zobrazuje. Formát je možné zakoupit také jako rozšíření komerčních balíčků péče o značku obsahujících sponzoring, product placement, branded content a další.

Další kroky

SBS je stále ve střehu a spouští nové kreativní formáty, které splňují cíle zadavatelů a reagují na potřeby diváků. Například letos byla úspěšně vytvořena „průhledná reklama“ známá také jako „reklama bez přestávky“ pro společnost MediaMarkt a byla nominována na Webby Award, cenu udělovanou Mezinárodní akademií digitálního umění a věd. Zůstaňte naladěni, další informace přineseme v příštích studiích egtabite.

Zdroj: http://www.egta.com