Streamovací služby jako je Netflix, Hulu a Amazon Prime Video přetékají obsahem. Avšak když mají diváci před sebou až moc možností sledování, někteří prostě vypnou.

To je hlavním poznatkem zprávy agentury Nielsen Total Audience Report z prvního čtvrtletí 2019. To, co někteří nazývali zlatou érou TV, vedlo v roce 2018 k 495 programům s původním scénářem napříč různými TV platformami, tvrdí AdAge, ale všechny ty možnosti mohou diváky paralyzovat.

Diváci stráví pouze něco přes 7 minut prohlížením streamovací služby a hledáním něčeho ke zhlédnutí, uvádí Axios. Mladí dospělí – mezi 18 a 49 lety – hledají 8 až 10 minut, než to vzdají. Starší dospělí hledání dají jen 5 minut. Více než 20 procent těch, kteří dopředu neví, co chtějí sledovat, hledání vzdají a vypnou, uvádí Nielsen.

Nejistota a příliš mnoho možností hodně diváků odradí: Téměř 60 procent uvedlo, že se raději vrátí ke svým oblíbeným TV programům, pokud neví, na co se chtějí přes streamovací služby koukat.

Navíc pouze jedna třetina dospělých najde obsahové menu – kde je obsah roztřízen podle kategorií a algoritmy divákům doporučují pořady, což je užitečné pro rozhodování na co se dívat.

„Nalezení obsahu… je pro spotřebitele v době, kdy jsou zavaleni reklamami a obsahem, zásadní,” cituje zpráva The Drum Petera Katsingrise, SVP of audience insights společnosti Nielsen. „Ti samí spotřebitelé se na druhou stranu připojují k tomuto roztříštěnému obsahu v nesrovnatelné míře – o mnoho více než 11 hodin každý den na různých obrazovkách a zařízeních.”

Zjištění potvrzují informace ohledně možností výběru, které výzkumníci vypozorovali. Když máme příliš mnoho možností, obrátíme se k něčemu, co známe. Myslíme si, že si rádi vybíráme, ale až mnoho možností v nás vyvolává stres při rozhodování.

Sedm z deseti domácností si předplácí nějakou službu s videem na vyžádání, uvádí Nielsen, a více než 70 procent používá televizory, které umí přehrávat videa. Sledování videa přes TV připojenou k internetu se zvýšilo o 8 minut denně, uvádí Deadline.

Axios poukazuje na to, že tyto poznatky jsou častější se zvyšujícím se počtem společností, které se začínají podílet na streamování. Disney se chystá představit svou streamovací službu, Disney+, jež bude nabízet filmy od Disneyho, Marvelaa a Star Wars.  Firma Apple oznámila svou plánovanou službu AppleTV+, která se přidá k Netflixu, Hulu Amazonu Prime a ESPN+.

Některé firmy doufají, že získají diváky přes exkluzivní práva na oblíbené pořady jako NBCUniversal, která přebrala seriál „The Office“ a WarnerMedia oznámila, že na jejich HBO Max budou všechny díly „Přátel”.

Pro ty, kdo nevědí, na co se chtějí dívat, může být frustrující udržovat předplatné nezbytné ke sledování pořadů nebo obsahu, který je zajímá. Zvláště proto, že na určitých platformách se obsah objevuje a zase mizí, uvádí zprávy NPR. Někteří experti věří, že nejlepší streamovací služby během příštích několika let vystoupají na vrchol a zbaví se konkurence.

Nielson uvádí, že streamovací společnosti chtějí vylepšit doporučovaná videa a aktualizovat obsahová menu, aby byla pro diváky atraktivnější.

Podle Wall Street Journal data mediálního výzkumu ukazují, že lidé utratí celkem až 38 dolarů měsíčně za streamovací služby.

Zdroj: https://www.bizjournals.com