Nacházíme se uprostřed streamovacích válek, kdy Netflix, Amazon Prime, Hulu a spousta menších hráčů jako jsou Tubi, Fubo a CBS All Access bojují o nové předplatitele svých streamovacích služeb.

S nově příchozími jako jsou Disney (Disney+), AT&T’s WarnerMedia (HBOMax), Apple (TV+) a Comcast/NBCUniversal (Peacock) bitva eskaluje.

Všichni chtějí hodně předplatitelů a chtějí je rychle. Jejich produkty na trh přicházejí s atraktivně nízkou cenou s cílem odvést diváky od tradičních předplacených TV balíčků. Dohromady tyto společnosti utrácejí miliardy dolarů ročně za původní seriály a filmy.

Pokud by uspěly, nebylo by to pro televizní průmysl dobré, že? Protože méně sledovanosti znamená méně zákazníků? A hlavně pro TV reklamu, protože menší sledovanost znamená méně nákupů?  

Je to paradox, ale podle mě to vůbec nebude špatné. Naopak je velmi pravděpodobné, že ze streamovacích válek bude mít TV reklama prospěch. Tady je vysvětlení: 

Velmi málo nebo vůbec žádné reklamy z nových streamovacích předplatných.

Netflix, Prime a značná část Hulu nemá reklamy. Nebude je mít ani Disney+, HBOMax a streamovací služby společnosti Apple. Jelikož nedostatek reklamy bude zásadní pro prodej všech těchto služeb, pravděpodobně v blízké budoucnosti nemusíme reklamy u těchto služeb očekávat.

Odvést diváky od TV a přesunout je k streamovacím službám bez reklam znamená, že objem tradičních TV reklam se stane ještě důležitější a cennější, protože to bude jediný způsob, jak zasáhnout zbylé diváky ve velké míře.    

Značná část Ameriky nemá přístup ke streamovacím službám.

Je zásadní pochopit, že 35% Ameriky doma nemá pevné širokopásmové připojení (podle Pew Reaserch) a 20% z těch, co ho mají, nedosahují optimální rychlosti pro sledování HD pořadů (Microsoft).

Neomezený obsah, omezené finance.

Streamovací služby jsou luxus. Počet lidí, kteří si je mohou dovolit, není neomezený. Čtyřicet milionů Američanů loni žilo na potravinových lístcích. Over-the-air TV je zdarma pro všechny. Levné kabelové nebo satelitní balíčky si kupuje mnoho domácností s nízkým příjmem, které sledují hodně TV s reklamami. I když tito lidé nenakupují tak moc jako movitější část populace, utrácejí za jídlo, auta, telefony, pojištění, benzín atd.

95% reklam prémiového videa je v lineární TV, 5% v OTT. 

Když se podíváte na to, kde diváci sledují reklamy v prémiovém videu, lineární TV představuje drtivou většinu impresí. Za prvé, protože dosahuje k takovému množství lidí: 300 milionů v USA v průměru čtyři hodiny denně. Za druhé, protože lineární TV pořady mají tolik reklam – 16 až 18 minut reklam za hodinu – zatímco OTT služby nevysílají buď žádnou, nebo jen velmi málo: běžně dvě nebo šest minut za hodinu. Jelikož přicházející služby neobsahují moc reklam, OTT streamovací služby nepřidají žádný relevantní objem reklam, který by nahradil, co lineární TV ztratí vzhledem k divácké erozi. 

V televizním světě méně znamená více.

Jak každý z TV reklamy – nebo ze světa jakýchkoli jiných nedostatkových, vzácných, na zdrojích závislých komodit – ví, méně znamená vyšší ceny toho, co je k dispozici. 

Jak jsme viděli v několika uplynulých letech, upadající žebříček sledovanosti top televizních seriálů se vyrovnává zvýšením cen na bázi cost-per-thousand za spot v těchto pořadech. Tak tento trh funguje.

Proto sledovanost lineární TV prohrává se streamovacími službami, u kterých neexistuje srovnatelný vzrůst počtu reklam, což znamená, že peníze za TV reklamy z velké části zůstanou u TV a jejich cena se zvýší. Je to rozhodně trochu paradox, ale zcela určitě také velice pravděpodobná realita. 

Nejlepším místem, kde najít lidi, kteří rádi sledují TV, je TV.

Konečně TV reklama z toho bude mít prospěch, protože streamovací služby budou utrácet miliardy dolarů, aby získaly nové předplatitele. Žádný mediální kanál k tomu není lepší než televize. To ona dostane většinu z těchto miliard. Je to až tak jednoduché.  

Takže budou streamovací války pro TV reklamu prospěšné? Co myslíte?

Zdroj: https://themediaonline.co.za