Podmínky pro obsah se v důsledku globální pandemie dramaticky změnily.

Nicole Agudo Berbel, ředitelka distribuce společnosti ProSiebenSat.1, ve svém vystoupení na online mezinárodním summitu o obsahu ANGA COM prohlásila, že ačkoli je pravda, že se na televizi dívá každý, skutečný způsob sledování se dramaticky liší podle věku. „Máme mnoho mladých cílových skupin, které naše kanály sledují, a z těchto cílových skupin získáváme čísla, která ukazují, že mladí lidé používají chytré telefony, tráví na nich více než 50 minut, ale 112 minut stále připadá na televizní obrazovku.“

Agudo Berbel uvedla, že společnost ProSieben tyto informace využívá k vedení 360stupňových kampaní, které pomáhají tyto dvě platformy kombinovat.

Německá vysílací společnost také využívá poptávku po domácím obsahu a vytváří pořady pro nejpopulárnější osobnosti.

Stejného názoru byla Susanne Aigner z Discovery a dodala, že pro udržení konkurenční pozice platforem je zásadní prémiový obsah. „Má obrovský dopad na produkci a na trh poskytovatelů audiovizuálního obsahu obecně a vede k některým dalekosáhlým změnám a zvratům, zejména při konsolidacích, které teď zažíváme.“

Aigner zároveň odmítla argument, že si lineární televize a online služby konkurují. „Využívané lineární a online služby existují vedle sebe. Proto předkládáme nabídky pro různé zákazníky v různých situacích, pro různé podmínky využití. A když se podíváte na způsob využití v různých cílových skupinách a kohortách, pak zjistíte, že těch, kteří využívají výhradně lineární televizi, je úplně nejméně. Myslím, že ve skupině 20-29 let asi 15 % diváků tvrdí, že už se na lineární televizi nedívá vůbec.“

David Bouchier, ředitel pro televizi a zábavu společnosti Virgin Media, online delegátům sdělil, že posun od lineární televize se v Británii  během lockdownu urychlil, ale zároveň se zvyšuje doba sledování.

„Sledují nové služby. Proto si myslím, že z našeho hlediska je klíčovou výzvou nalezení publika. Publika, které tvoří zejména mladší diváci, jak jsme slyšeli od předcházejících řečníků. Podle našeho průzkumu je to až polovina předplatitelů. Diváci ve věku 35 let se v Británii pravidelně nepřipojují k národním sítím, ale místo toho se dívají na YouTube.“

Podle Bouchiera to znamená, že více diváků sleduje obsah vytvořený uživateli.

Zdroj: broadbandtvnews.com