Začátek října už tradičně patří konferenci Asociace komerčních televizí, která je primárně určená zadavatelům reklamy a mediálním agenturám. Hlavním tématem konference TV ON THE MOVE je vyvíjející se televize v post-lineární době, kdy TV není a už nikdy nebude jen televizní obrazovka v obývacím pokoji. Také v letošním roce se AKTV v pořadatelství spojila se slovenskou Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska (ANRTS). Konference se bude konat ve středu 9. října od 10.30 v pražském hotelu Four Seasons.

Letošním hlavním řečníkem je marketingový profesionál a autor bestselleru Eat Your Greens Wiemer Snijders. Ten osvětlí hlavní závěry své knihy, ve které shromáždil příspěvky 35 nejvýznačnějších marketingových a komunikačních expertů, například včetně hvězdy loňské konference BOOST YOUR MEDIA PERFORMANCE Marka Ritsona. Mezi dalšími přispěvateli jsou světová jména jako Byron Sharp, Peter Field, Bob Hoffman, Helen Edwards a řada dalších.

Na trendy a zkušenosti z oblasti cross-mediálního a cross-platformního měření se zaměří Matt O´Grady ze společnosti Nielsen, jeho kolegyně Tereza Šimečková pak představí dosavadní vývoj v České republice a předestře plány, které český a slovenský trh v této oblasti čekají v následujícím období. Bernd Riefler z analytické společnosti Veed Analytics přiblíží trendy společných televizních VOD platforem, které v nedávné době vznikly v Evropě. Závěr konference pak bude patřit Justinu Lebbonovi, který stojí za významnými oborovými konferencemi v oblasti reklamy a marketingu v Kanadě, USA i Evropě. Díky svému globálnímu nadhledu se zaměří na univerzálně platná zjištění a doporučení, která rezonují světovým reklamním i mediálním průmyslem.

„Letošní ročník konference jsme tematicky skládali jako odpověď na otázku, která už delší dobu rezonuje nejen českým a slovenským trhem – jak se tradiční televize popasují s novou digitální érou, ve které jsou diváci stále více rozprostření v prostoru i čase, a k dispozici mají nepřeberné množství obsahu na online platformách. Televizní vysílatelé na celém světě se aktuálně zamýšlejí, jak co nejefektivněji dostat svůj obsah k vysoce fragmentovanému publiku, jak ho změřit a ve finále také jak najít funkční obchodní model. Naší ambicí je část z těchto otázek zodpovědět a nastolenou agendu uvést v život i v praxi,“ říká Marek Singer, prezident AKTV.

Mediálními partnery konference jsou ekonomický týdeník Euro, odborný server Mediaguru.cz a slovenský odborný měsíčník Stratégie.