V USA a ve Velké Británii bude probíhat praktické testování nového rámce, který má inzerentům pomoci mnohem lépe porozumět zásahu a frekvenci jejich reklam napříč všemi médii, uvádí Světová federace inzerentů (WFA).

Přesné cross-mediální měření bylo dlouhou dobu výzvou pro celé odvětví a federace WFA se spojila s globálními inzerenty a platformami, aby společně vytvořili jak rámec, tak technické řešení.

Doufáme, že toto řešení značkám pomůže, aby spotřebitelé jejich reklamy viděli se správnou frekvencí, kdekoli konzumují obsah, a že zastaví nepřiměřené bombardování spotřebitelů stejnou reklamou. Inzerenti zároveň získají úplnější obrázek o tom, jak a kde se reklamy sledují.

Během 18měsíčního projektu spolupracovala federace WFA s národními asociacemi inzerentů na vytvoření rámce, který zjišťuje požadavky inzerentů na cross-mediální měření i zásady, jimiž by se podle názoru inzerentů měla všechna řešení řídit.

WFA kromě rámce vydává i technický návrh pro cross-mediální měření, který splňuje zásady obsažené v rámci, včetně zásad pro transparentnost, neutralitu a kontrolu.

Návrh, který vznikl díky partnerské spolupráci s digitálními platformami, včetně Facebooku a Googlu, se nyní bude testovat ve Velké Británii a Spojených státech. Podle WTA je stěžejní, že návrh uznává měření jako lokální záležitost, která potřebuje značný podíl místní správy a řízení, ale zároveň by měla obsahovat i některé globální (nebo „společné“) složky pro zachování konzistentnosti a škálovatelnosti. Veškeré části návrhu, které vyžadují zakázkovou technologii, budou využívat otevřený software, uvádí WFA.

„Cross-mediální měření považují marketéři za svatý grál, neboť optimalizuje marketingové rozhodování pro řízení růstu obchodní činnosti a značky,“ uvedl Bob Liodice, prezident a výkonný ředitel Asociace národních inzerentů (ANA).

„Cross-mediání měření je globální téma, které je třeba řešit lokálně, jelikož každý region má odlišná východiska a požadavky,“ dodal.

Stephan Loerke, výkonný ředitel WFA, prohlásil: „Inzerenti se dlouhou dobu potýkali se špatnou kvalitou dat, která jim neumožňuje správně posoudit, jak napříč mnoha platformami a médii co nejlépe investovat reklamní rozpočty.“

„Výsledkem naší práce je podrobný plán, jak vytvořit řešení pro cross-mediální měření, které odpovídá potřebám inzerentů,“ uvedl.

Zdroj: https://origin.warc.com