Zdá se, že nastala příhodná doba k připomenutí těch nejbombastičtějších technologií a trendů, o kterých se předpovídalo, že změní svět reklamy v roce 2018.

Tyhle patří mezi mé oblíbené:

Blockchain. Není pochyb o tom, že technologie Blockchain najde jednou v reklamním průmyslu mnoho uplatnění – některá ovlivní reálný trh. Blockchain však v našem průmyslu revoluci nespustí ani zdaleka tak rychle, jak si někteří nadšenci slibovali.

AI. Ano, umělá inteligence je důležitá technologie, která existuje celá desetiletí, ale nyní konečně projevuje schopnost zdokonalit počítačové systémy v řadě odvětví včetně reklamy. Avšak mediální humbuk kolem využití Al v reklamě velmi přecenil skutečný dopad na byznys v dnešním reálném světě.

Datová věda. Jsem velkým fanouškem datové vědy a trávím mnoho času tím, že se snažím zlepšit její využití a vliv na reklamní průmysl. Na druhou stranu každý realista musí uznat, že drtivá většina rozhodnutí v reklamě nejsou vůbec empirická, proto bychom neměli očekávat, že „velká data“ změní reklamu – přinejmenším do té doby, než si náš průmysl zvykne rozhodovat alespoň na základě „malých dat“.  

Který trend splní počáteční očekávání, než vstoupíme do roku 2019?

Mým osobním tipem je D2C. Od doby, kdy se objevil World Wide Web, jsem neviděl nic s podobným vlivem na reklamu, média a marketingový ekosystém jako je dnešní revoluce vedená těmito značkami s digitální základnou, které ruší závislost na kanálech a které mají takový vliv jako žiletky, kontaktní čočky nebo matrace. Tento trend bude nabývat na síle i v roce 2019.

Zdroj: Mediapost.com